השימוש במילה שכן באחד הוא מגן ובשני הוא אוייב, השימוש ברוח כדמות עצמאית, הקרבה בין הדמיות
גלבך מיכל
31.03.201919:08
החזירונים והשכן מותקפים, הרוח והזאב הם התוקפים. בשני הסיפורים הבית מהווה מקלט בשני הסיפורים , הפעם השלישית היא הפעם היא הפעם "שמצליחה" (החזירונים ניצולים , המספר מצליח)
שירי זוסמן
31.03.201919:07
בשלושת החזירונים יש שלוש דמויות שכל אחת מהן בונה בית אחר ובסיפור של עגנון מדובר במספר אחד שבונה את שלושת הבתים.
הוצינגס דורון
31.03.201919:06
הדומה הוא באנלוגיה של שלושת הבתים שנבנו על ידי החזירונים לבין שלוש הבתים שבנה הגיבור את ביתו, ובין השימוש של הרוח כדי להרוס את מה שנבנה, ובין הזאב לבין הרוח,
שירי זוסמן
31.03.201919:05
בשני הסיפורים יש שלושה סוגים של בתים שכל אחד מהם עמיד יותר מקודמו עד לבית השלישי ש"מנצח" את כוחות ההרס.
גלבך מיכל
31.03.201918:41
אביתר: היו הייתה במכינה הקדם אקדמית של דוד ילין תלמידה. והתלמידה הייתה דתייה. ואני הייתי (בעיניה) דת"ש. היא בעיני- הייתה חשוכה ואני בעיניה, התנשאתי אל על. ימים רבים חלפו ושני סמסטרים באו אל קיצם והתלמידה, בחורה מרשימה. ואני בעיניה מסקרן וסקרן. והיא בעיני אישות של אהבה. ואני בעינה? לא יודע.. צריך לשאול אותה. מיכל : בגיל 14 הייתי לבד חודש בצרפת אצל דודתי וזו הייתה חוויה מאוד קשה וכחזרתי לארץ נשבעתי שלא אחזור לשם לעולם והיום אחרי תהליך ארוך אוהבת את צרפת ומאוד גאה בה כחלק מהזהות שלי .
לפני חודש אכלתי ארוחת שבת בערב עם חברים. בסוף הארוחה, עם הגשת התה ועוגת השוקולד המטורפת שהכינו, אחד החברים הציע הצעה מגונה- בוא נשחק שם קוד. ואני שונאת שם קוד. עכשיו, לשם ההבהרה- לא סובלת אותו כי יש מלא עניין סביבו, לא כי שיחקתי אותו פעם. התנגדתי ממש, וישבתי בצד בהפגנתיות רבה. לאט לאט, ככל שכוסות התה התרוקנו והקיבה השמינה לה קלות בעוגה, התקרבתי לאיטי לצד המשחק בשולחן. סופו של ערב, השתלטתי על המשחק וניצחתי את כולם.
חוויה שהיא הפוך על הפוך: עבדתי בפעוטון בשירות לאומי, ואחת העובדות היתה ממש מגעילה אל הילדים וגם ניצלה אותי. בהתחלה רבתי איתה. אחר כך הגעתי למסקנה שחייבים להסתדר גם אם מדובר בזיוף טוטאלי מהצד שלי, שידרוש את כל כישורי השחקנית שבי. אז התחלתי לדבר איתה כאילו אני החברה הכי טובה שלה והיא קנתה את זה. כשנגמרה השנה כתבתי עליה מכתב ארוך שכלל שנים עשר סעיפים של דברים שהיא עשתה עם הילדים ודברים שהיא אמרה להם( את ג'וק) שהוא ממש לא היתה אמורה לעשות ולומר. אחר כך התברר שהמכתב לא ממש עשה את העבודה…
תגובות אחרונות
השימוש במילה שכן באחד הוא מגן ובשני הוא אוייב, השימוש ברוח כדמות עצמאית, הקרבה בין הדמיות
החזירונים והשכן מותקפים, הרוח והזאב הם התוקפים. בשני הסיפורים הבית מהווה מקלט בשני הסיפורים , הפעם השלישית היא הפעם היא הפעם "שמצליחה" (החזירונים ניצולים , המספר מצליח)
בשלושת החזירונים יש שלוש דמויות שכל אחת מהן בונה בית אחר ובסיפור של עגנון מדובר במספר אחד שבונה את שלושת הבתים.
הדומה הוא באנלוגיה של שלושת הבתים שנבנו על ידי החזירונים לבין שלוש הבתים שבנה הגיבור את ביתו, ובין השימוש של הרוח כדי להרוס את מה שנבנה, ובין הזאב לבין הרוח,
בשני הסיפורים יש שלושה סוגים של בתים שכל אחד מהם עמיד יותר מקודמו עד לבית השלישי ש"מנצח" את כוחות ההרס.
לפני שלוש שנים לא רציתי לעבור לגור בעיר בסוף עברתי והשתנתה דעתי
מתח נוסף שקיים בסיפור הוא בין אופיה הטבעי של הרוח, המשתנה ללא הרף אל מול המספר שמנסה להתקבע ולשמר
מקורות קשורים
כתבי עת בספרות העברית
לקסיקון הספרות העברית החדשה
בית עגנון – מאמרים
מחקרים ומאמרים על יצירת עגנון
הקבוצות המשתתפות
זבולון נעמה
שירי זוסמן
הוצינגס דורון
גלבך מיכל
מאמו תהילה
בן יעקב דנה