להתחברות

קורס מונוגרפיה ש"י עגנון

אגדת הסופר א | עמוד דיון

In order to view the discussion -please log in.

תגובות אחרונות

user profile image
אוחיון איתמר
12.05.2019 18:49

שילוב הסמלים של האריות לתוך דמותה של מרים מוסיף לרגש העצור בתוכה. רגש שאנחנו לא מכירים במלואו. כך גם הפניה שלה לבעלה. יש נואשות ברמה גבוהה מכל הסיטואציה

user profile image
בן יעקב דנה
12.05.2019 18:36
הקונפליקט העולה מן הטקסט הוא רצונה של מרים בקשר ובמגע הזוגי, וחוסר היכולת שלה לבקש זאת ממנו או להראות לו שזה חסר לה. בנוסף, הקונפליקט בין הדבר החשוב ביותר לרפאל- אלוהים והדת או אשתו. בפרק ד' בולט החוסר ביחסים בין בני הזוג. לקראת סוף הפרק, מתוארת סיטואציה בה רפאל שב לביתו ורואה את אשתו עומדת מול המראה וכמו ניגש אליה אך בסוף רואה את הפסוק "שוויתי ה' לנגדי תמיד" והולך לישון. בפרק ה' מרים מבקשת מרפאל לכתוב ספר תורה למענם, כדי שיהיה להם ילד/ה. ושוב פעם, האמונה שלו בה' מעט מבטלת אותה ודוחקת אותה לפינה.
user profile image
שרית איזיקיאל
12.05.2019 18:30

מתוך פרק ד׳ עולה השאלה האם בכלל רפאל מעוניין בילדים? יתכן שכתיבת ספרי תורה היא היא יצירתו ואין לו צורך נפשי יותר מזה.

user profile image
אוחיון איתמר
12.05.2019 18:29
תהילה ואני תוהים האם הגיוני לבטל מצוות פרו ורבו מפני מצויינות בתורה (ולצורך העניין מפני הצטיינות כלשהי בכלל)? זה מזכיר את בן עזאי ש"נפשו חשקה בתורה". לצורך העניין אפשר לחשוב גם בזמננו על אנשי ונשות קריירה. מה קודם למה? הקריירה (לימוד התורה) או היחסים שבהם בחרו? אולי זה דיון מודרני וחילוני מדי- אולי רק בפער הזמנים ניתן לשאול שאלות של בחירה ורצון ואנחנו צריכים לחשוב במושגים של אחריות, ייעוד, מצוות?   קושי מתעורר כאשר אנחנו מזהים שמרים נושאת חן בעיני רפאל והיא מתקשטת לכבודו. האם החיים פשוט מושכים אותם לאדישות המוצגת?

מקורות קשורים

הקבוצות המשתתפות